Hvad en slagter også kan supplere med at salgsvarer

10 December 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Vil du også mene, at en slagter har solgt ud af sin integritet og baggrund, hvis vedkommende for eksempel begynder at sælge plantefars? Altså kød, der ikke er kød efter gængsopfattelse og aldrig har været i kontakt med dyr.

Det lader til at være vejen frem på mange områder, og der åbner sig da også “slagtere”, der forsøger at sælge sig på at være vegetariske eller veganske, men så er det jo ret beset ikke en slagter i almindelig opfattelse.

Det er et virke, der tager kød-forbrugerne som gidsler for at omtvinge dem til at leve anderledes i deres liv i forhold til madvaner.

Den slags ser man da heldigvis også mest af i hovedstaden, men forestil dig, at der skød en slagter i Aars frem, som udelukkende solgte plante”kød”.
Tror du, at sådan en tendensforretning ville overleve længe? Det tror vi ikke.

Derimod kan slagteren gøre meget andet for at udvide sit sortiment, så man både kan få flere kunder til eller gøre hverdagen nemmere for ens kunder ved at have mere at sælge af god kvalitet.

Det kan jo være drikkevarer med og uden alkohol. Det kunne være søde sager til aftenkaffen eller noget andet.

Længe har man jo set ved specielt større slagterbutikker, at man kan få pålæg, smør, juice og sodavand for eksempel, men man kan jo gå sammen med andre firmaer om at reklamere for hinanden ved at have prøver på varer stående eller henvise til hinanden også – udover at have hinandens respektive varer på lager også.

Dette er jo ingen garanti for succes, og nogle ting skal lige have lov til at fungere, før man afskriver dem; men selv hvis det ikke bliver nogen succes, så handler det måske mere om, at man forsøger at variere udvalget på en anden måde.

Det handler om at prøve sig frem.

More articles