Derfor skal din butik have et facadeskilt

05 December 2019 Cecilie Mortensen

editorial

Hvis du er butiksejer, så har du nok også oplevet, hvordan konkurrence tilspidser endnu mere til i kraft af sociale medier. Det betyder derfor også, at man må gøre mange små initiativer for at skille sig ud, når potentielle kunder går forbi ens butik. I bybilledet kan det især svare sig at gøre sig ekstra bemærket. En af de måder man kan gøre det på er gennem et facadeskilt, lysskilt eller udhængsskilt. På den måde bliver netop din butik nemmere at spotte fra afstand, og du gør det nemmere for eksisterende kunder at finde hentil dig.

Skiltet du skal vælge kan afhænge af mange forskellige ting. For det første, ønsker du synlighed, når det er mørkt? Ønsker du, at man skal kunne se butiknavnet på lang afstand? Det er spørgsmål som disse, som kan være relevante at forholde sig til, når skiltet skal vælges. Det vil dog give god mening med et lysskilt, hvis du har lange åbningstider, og man nemt skal kunne finde din butik i mørket. Derudover giver det også mening med et lysskilt, hvis alle de omkringliggende butikker gør det samme. Det smarte ved et lysskilt er nemlig, om man vil det eller ej, at det drager folks opmærksomhed – især når det er mørkt. 

Med andre ord, så kan man vælge et skilt ud fra de forskellige behov, som der kan være for ens butik. De vil dog i langt de fleste tilfælde være en god investering i ens synlighed. 

Hvis du ønsker at komme godt i mål med et nyt skilt, så kan du med fordel kontakte et skiltefirma. På Sjælland finder du eksempelvis Nordiksign, som har arbejdet med professionelle løsning til skilte i over 10 år. Det vil sige, at du trygt kan overlade arbejdet til dem, hvis du vil have en god løsning. Du kan også læse meget mere her: https://www.nordiksign.dk/

More articles