Det er ikke alt, man skal bruge som taxareklame

04 September 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Den lyssky tommelfingerregel siger, at der ikke findes det, som der ikke er til salg for penge, så længe prisen er den rette.

Selv i de lovlydige samfund kan man meget let overtale folk med den rette sum penge, hvor man så ender med at bevæge sig på kanten af det legale nogle gange.

Men nogle gange skal man huske på, at man kan ende med at sælge ud på sådan en dårlig måde, selvom det er lovligt, hvor man ender med at ødelægge ens gode renomme, eller man slet og ret bare får et dårligt rygte, inden man har etableret sig.

Eller det sker, når man er etableret, og så kan det blive næsten umuligt at vende den stemning til noget positivt.

Det er ikke alt, man skal flashe med

Mange mennesker har af den grund gennem tiden nok ønsket sig, at de kunne spole tiden tilbage og ændre på en gerning, som de dengang så som en god idé, men som havde utilsigtede konsekvenser, eller man bare var for blind overfor dem, eller man glemte at konsultere hjælp, om det nu var en god idé at gøre dette eller hint.

Et eksempel kan være som taxafirma, hvor man skal vælge en bestemt taxareklame på en eller flere af ens vogne.

Så byder nogle firmaer over hinanden for at få den største eller hele pladsen på en bil, og hvis et sted byder mange penge, så kan det være svært at sige nej.

Men det kan så være et kontroversielt firma, der vil have ens reklame på den taxa, eller det er en forening eller et politisk parti, som gerne vil have gjort reklame for dem selv på en kørende måde.

Og de byder godt.

Man bliver lokket af de penge, men huske på, at hvis det kan ende med at skræmme kunderne væk, så er det måske ikke sådan et godt valg at tage.

More articles