Har du virkelig brug for alt af dit butiksinventar?

21 November 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Kender du de programmer, hvor man ser på mennesker, der ikke bare har en nogenlunde fornuftig samlermani med en enkelt ting eller flere, men som også ligefrem horder, så de har svært ved at skille sig af med selv det mindste affald?

Det er grofuldt at se den slags menneskers hjem, men det er specielt synd for de ramte, for det er psykologisk, at de har svært ved at slippe tøjlerne på selv skrald, da det ofte hænger sammen med en psykologisk faktor, at de ikke kan give slip og er bange for svigt.

Sådan står det heldigvis ikke til med butikker, da man ofte køber de ting til inventaret, som man har brug for, hvor man blandt andet kan gøre det hos Manneq.com.

Men der kommer jo en tid, hvor tingene skal udskiftes, måske er det gamle blevet umoderne og utidssvarende, eller man har haft tingene så længe, at de er blevet slidte og man ganske enkelt skal have noget nyt, da det ikke kan holde sig evigt – det kan de færreste ting jo som bekendt.

Men det kan være svært for selv en butiksejer at indse dette, da man måske både har fået noget affektionsværdi for noget inventar, da det måske knyttede sig til noget, man købte i første omgang, da man startede ens butik, eller man gerne vil sælge det og er en rigtig krejler og således ikke vil af med det, uden man kan tjene på det.

Man kan jo altid gemme lidt som klenodier til butikken, men ellers er man nødt til at se i øjnene, at hvis man skal drive forretningen ind i den nyeste tendens, så bliver man nødt til at skille sig af med nogle af de mange ting, man ligger inde med og løbende udskifte de ting.

Det er til firmaets eget bedste, at man gør den slags.

More articles