Opgrader butiksinventar i nøk eller som paradigmeskift?
Ved et paradigmeskifte forstås, at man forvandler alt med det samme i en omgang, og at man ikke ændrer en smule ad gangen.
Der findes selvfølgelig flere måder at gøre det på med at opdatere ens butiksinventar, men for overblikkets skyld, så nøjes vi her med at se om, om man vælger at gøre det i små forandringer, eller man ændrer det hele med det samme.
Det drejer sig nemlig også om, hvad planen med den her ændring er, for mangler man måske noget nyt til ens butik, så er det med at købe det, hvis det er bidende nødvendigt.
Har man ikke råd til det, så må man måske ændre noget, man har, eller man må forsøge at spare sammen til det nye.
Måske synes man, at ens butik trænger til en overhaling, men midlerne er også begrænsede, så man forsøger at ændre på det, som man kan, og så må resten vente.
Noget kan simpelthen heller ikke vente mere med at blive smidt ud eller omdannet til noget andet.
Det hele i en omgang eller over perioder
Det kan jo også tænkes, at du gerne vil relancere hele butikkens indhold og møblere om og stille ikke bare lidt om på indretningen, men hvor du laver en totalrenovering, som du planlægger over længere tid og måske har eksterne parter med indover til at hjælpe dig med det.
Det bliver måske til sidst en slags genåbning af din butik, og den slags trækker jo også kunder til og måske nye af slagsen.
Årsagen kan da også tænkes, at du vil rebrande dig selv med nyt logo, nye lokaler og meget andet, og så kan du lige så godt starte fra “bunden” end at tage påmindelser om den “gamle” forretning med videre til den nye.
Det sidste kan blive nødvendigt, hvis man er en del af en kæde, og det er et led i en overordnet strategi fra ledelsens side.