Sådan agerer man ved uanmeldte besøg som murermester

22 October 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Vi mener desværre ikke den spændende slags besøg, hvor nogle kunder helt uanmeldt kigger forbi dit murerfirma og gerne vil have lavet noget arbejde af en, som jo er de dejlige besøg, man gerne vil have flere af, når man har tid og kan overskue flere opgaver.

Hvis du selv er sådan en kunde, der ønsker murerarbejde udført, og du gerne vil møde personligt op for at få en snak, så kan du jo gøre det hos disse: http://www.murermestersalsby.dk/

Men nogle gange er besøgende desværre den slags, man gerne så ske en dag, hvor man ikke har så travlt, men man føler altid, at den slags sker ubelejligt.

Vi mener selvfølgelig, når Skat kommer på besøg, eller Fødevarestyrelsen gør det samme.

Nu er det jo utænkeligt, at en murermester skulle få besøg af Fødevarestyrelsen, for så skal man da drive et specielt murerfirma, hvor man også sælger andre varer.

Men når Skat kigger forbi, så kan det både være på baggrund af et tip, de har fået om en, hvor der måske kan være noget i vejen, selvom der reelt ikke er det, men en person har misforstået noget eller bare vil stille en i miskredit, fordi vi lever i JantelovsDanmark.

Andre gange er besøget bare en slags kontrol for at se, om man har orden i papirerne, betaler moms rettidigt, ikke har uorden i betalingerne og ikke fusker med regnskaberne på nogen måde.

Selvom man ved, at man ikke har det, og det ellers skulle være på baggrund af et uheld, så bliver man nødt til at acceptere dette besøg og hjælpe dem bedst muligt, så alle parter bliver tilfredse.

Stiller man sig på bagbenene med det samme, så bliver skatte-medarbejderne nok også mere fjendtligt-stillede og går virkelig i detaljer på den dårlige måder.

Derfor er samarbejde kodeordet i denne forbindelse.

More articles