Vær varsom med de ansatte ved logo design

01 September 2019 Anders Lundtang Hansen

editorial

Der er meget prestige i at få lavet et godt logo

Et logo er jo det første, som kunderne ser, husker og identificerer ved et brand, et firma eller noget helt andet.

Der kan være mange penge forbundet med at skabe det rette logo, og derfor er det ikke altid noget, man lige spytter ud i løbet af en enkelt arbejdsdag med et godt logo design.

Selv de allermindste detaljer, om man laver dem i hånden, på computer eller en kombination af begge, bliver nidkært gennemgået, om en linje lige skal rykkes lidt, eller en nuance af en farve lige skal ændres en tone.

Det kan måske ikke lige bemærkes med det blotte øje, når man laver de små ændringer, men man skal ikke undekende den psykologiske værdi i det, som appellerer til underbevistheden.

Derfor læser mange logodesignere også bøger og studerer menneskelig adfærd, så de ved, hvordan de kan skabe de rette logoer, der giver de ønskede associationer og aktioner fra kundens side.

Den slags kræver talent, og det kan man ikke aflure, men alligevel kan man risikere, at der er en muldvarp i ens firma…

Det kan være sådan en, der er hyret som spion fra et andet firma til at afkode dine forretningshemmeligheder, eller det bare er en konkurrents ansatte, der har fået til opgave at infiltrere din forretning på den foranledning at ville komme lidt i lære, arbejde gratis eller lignende.

Eller måske har du endda en ansat, der agter blot at suge til dig på den usunde måde med bagtanken om at nedsable dit firma, når man har suget alle gode tricks til sig.

Dette siger vi ikke for at skræmme dig, men siden der er så mange gode penge og talent i det med at lave logoer, så skal man måske ikke lave de vigtigste ting i et åbent kontormiljø, men samle det sammen for sig selv, så man er sikret på den måde fra udefrakommende, der er kommet ind. 

More articles